Kembali

15 09 2012

Bismillahirrahmanirrahim…
Selawat dan salam buat Rasul Junjungan Mulia Muhammad SAW, kaum kerabat ,para sahabat Baginda yang mulia keseluruhannya..

Kunjungan pertama setelah 2 tahun Melodi Hati sunyi tanpa sebarang entry. Entah kenapa berat untuk saya mencoret di sini. Barangkali terlalu banyak yang ingin saya coretkan,namun tidak tahu mana yang perlu didahulukan,akhirnya tiada satu pun yang melekat di sini…. dunia saya sepanjang 2 tahun ini dirasakan terlalu pantas..dari bekerja di bank,saya kini seorang guru! Anehkan dunia.. tiada siapa yang tahu siapa, apa, bagaimana dan di mana dia pada masa akan datang.. semuanya rahsia DIA YANG MAHA TAHU. YANG MENGATURKAN SEGALA SESUATU.. DIA YANG SATU.. SubhanAllah..terlalu besar hikmah disebalik setiap kejadian..

2 tahun yang berlalu mencatat berbagai peristiwa. Alhamdulillah di atas segala kurnian tuhan. Keadaan ekonomi keluarga yang semakin bertambah baik, pertambahan ahli keluarga baru dengan perkahwinan abang sulung saya, jalinan silaturrahim dengan ramai rakan,kenalan baru yang seperjuangan ketika di maktab Afzan, menghadiri walimah rakan-rakan seperjuangan ketika di Jordan dahulu, menimang anak ‘angkat’ dari rakan-rakan yang lebih awal mendahului dalam memenuhi tuntutan Sunnah mendirikan masjid. Tidak lupa juga kerenah anak-anak murid yang mencetuskan pelbagai warna warni dalam hidup saya kini.. Ramai juga yang bertanya, bila pula giliran saya untuk menamatkan zaman anak dara ni? Bukannya saya tidak mahu,bahkan ianya sentiasa bermain di fikiran. Sedikit cemburu dengan rakan-rakan yang lebih awal mengikut Sunnah rasul ini.. namun segera saya pujuk hati bahawa Allah tidak pernah menzalimi. DIA Maha Tahu yang mana terbaik untuk kita. DIA memberi apa yang kita perlukan,bukan apa yang kita mahukan. Kerana boleh jadi apa yang kita mahukan tidak semestinya baik untuk kita..

Kehilangan idea untuk menulis seketika..barangkali kerana terlalu lama menyepikan diri..hehe..oklah..apa kata kali ni kita hayati lagu Istikharah Cinta by Sigma ni..saya suka dengan lagu ni..mendalam maksudnya dan amat berkait rapat dengan kita yang sedang berusaha memohon petunjukNYA..

Bersaksi cinta diatas cinta
Dalam alunan tasbih ku ini
Menerka hati yang tersembunyi
Berteman dimalam sunyi penuh do’a

Sebut nama Mu terukir merdu
Tertulis dalam sajadah cinta
Tetapkan pilihan sebagai teman
Kekal abadi hingga akhir zaman

Istikharah cinta memanggilku
Memohon petunjukmu
satu nama teman setia
Naluriku berkata

Dipenantian luahan rasa
Teguh satu pilihan
Pemenuh separuh nafasku
Dalam mahabbah rindu

diistikharah cinta..

**entry lama yang baru di post*

Tindakan

Information

Tinggalkan Jawapan

